دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۴۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

آمادگی روسیه برای تحویل اس 400 به ایران: لوران جاگاریان، سفیر روسیه در ترهان، اعلام کرد: ما از تهدیدهای آمریکا نمی‌ترسیم و بر تعهدات خود پایبند خواهیم بود و اگر طرف ایرانی پیشنهادات خاصی را در مورد خرید سلاح از روسیه دارد، ما آمادگی داریم بعد از ۱۸ اکتبر به دقت پیشنهادات طرف ایرانی را پیگیری کنیم.

ادعای آذربایجان: رئیس حکومت خودخوانده قره‌باغ به شدت زخمی شده است: حاجی‌اف در نشستی خبری گفت که رئیس منطقه خودخوانده قره‌باغ در پی بمباران ارتش آذربایجان به‌شدت زخمی شده است. وی خطاب به رئیس منطقه قره‌باغ گفت: «ممکن است در پناهگاه مخفی شوی، اما ارتش آذربایجان پیدایت می‌کند.»

استاندار تهران: از هفته آینده استفاده از ماسک از درب منازل الزامی می‌شود: انوشیروان محسنی بندپی در پایان جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: از هفته آینده استفاده از ماسک از درب منازل انجام خواهد شد و بر این روند نظارت صورت می گیرد.

برتری بایدن بر ترامپ در دو ایالت کلیدی: نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که نامزد حزب‌ دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا در دو ایالت کلیدی از رقیب جمهوری‌خواه خود پیشی گرفته است. رقابت انتخاباتی در این دو ایالت سر‌نوشت‌ساز که ترامپ در سال ۲۰۱۶ با اختلاف کمی در آنها پیروز شد، پیش از مناظره انتخاباتی این دو نامزد تقریباً پایاپای بوده است.

مشاور امنیت ملی آمریکا: ترامپ خواستار بازگشت به کاخ‌سفید است: «رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی آمریکا عصر یکشنبه درباره شرایط جسمانی و سلامتی رئیس جمهور این کشور گفت که ترامپ احساس بسیار خوبی دارد. وی در ادامه سخنانش گفت: «ترامپ خواستار بازگشت به کاخ سفید بوده اما وی برای مدت بیشتری در بیمارستان باقی خواهد ماند.»

رسانه ها از تبادل آتش میان نیروهای ترکیه و روسیه در شمال سوریه گفتند: خبرگزاری اوقات الشام یکشنبه شب اعلام کرد: ارتش ترکیه و عناصر هوادار آن، مواضع نیروهای روسیه و سوریه را در شهر سراقب واقع در شرق استان ادلب مورد حمله قرار دادند. استان ادلب اخیرا شاهد افزایش تنش نظامی میان روسیه و ترکیه و چند مورد نقض توافقنامه های آتش بس مربوط به توقف جنگ در مناطق شمال غرب سوریه بوده است.

خدمه بیمارستان مسیح دانشوری: بیش از ۸۰ درصد پرسنل اینجا کرونا گرفتند: امیر از خدمه بیمارستان مسیح دانشوری می‌گوید با زیاد شدن تعداد مبتلایان بیمارستان‌ها شرایط نامساعدتری پیدا کرده‌اند. او به مشقت پرسنل بیمارستان و کمبود تخت‌های بستری اشاره می‌کند: «تخت‌ها همه پر شده. پزشک و پرستار خسته و بی‌رمق شده‌اند. مثل ماه‌های اول انرژی ندارند. بیش از ۸۰ درصد پرسنل اینجا کرونا گرفتند. همراهان مریض‌ها می‌آیند اینجا و در به در دنبال تخت هستند. مریض بدحال باشد و سی‌تی اسکن ریه‌اش هم درگیری بالای ریه را نشان دهد چاره‌ای ندارند باید بستری کنند

کاهش یک میلیون تومانی قیمت سکه: محمدکشتی‌آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر  با بیان اینکه قیمت سکه بهار آزادی نسبت به دیروز یک میلیون تومان کاهش یافته است،‌گفت: فروشنده ها در بازار زیاد شدند و خریداران نیز نظاره‌گر هستند.

۲۱۱ فوتی جدید کرونا در کشور: دکتر سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۱۳ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۶۵۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۸۳ نفر از آنها بستری شدند. وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۷۱ هزار و ۷۷۲ نفر رسید. لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۶ هزار و ۹۵۷ نفر رسید. لاری در توضیح استانهای در وضعیت قرمز بیماری گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

 

 
منبع: انتخاب
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار